Orde op zaken stellen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Thijs Janssen - WaarBenJij.nu Orde op zaken stellen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Thijs Janssen - WaarBenJij.nu

Orde op zaken stellen

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

16 Januari 2014 | Spanje, Barcelona

Hoi allemaal,

We zijn nu bijna 2 weken hier. De introductieweek was heel erg gezellig. Veel mensen ontmoet, leuke dingen gedaan, en veel gefeest. Heel erg gezellig allemaal. Maandag was de introductieweek officieel afgelopen. Maandag was ook de dag dat dat we onze eerste bezoeker mochten verwelkomen, Sem, een vriend van ons. Nadat we maandag lekker hadden uitgeslapen (ons ritme is door de feestjes helemaal verpest, dus uitslapen doen we elke dag) zijn we gaan fitnessen. Jaja, FITNESSEN! Ik had me hier heel erg op verheugd, om dit weer op te pakken. Thuis had ik hier door werk school en voetbal geen tijd meer voor, maar hier zou dat wel weer kunnen. We zijn vorige week al een paar keer naar de fitness geweest om ons in te schrijven. Ook daar spreken de mensen geen woord engels, dus het was wederom behelpen en stoeien met de communicatie. De betaling zou moeten geschieden via automatische incasso. Hiervoor had de mevrouw achter de balie een 20-cijferig nummer nodig dat iets met onze bankrekening te maken zou hebben. We hebben alles geprobeerd. Ik heb zelfs de ING gebeld, maar die wisten niet. De fitness bleef volhouden dat we wel degelijk zo'n nummer moesten hebben, maar wij vonden dit echt niet. We zijn in totaal 4x langsgeweest en weer teleurgesteld afgedropen. Nee, in cash betalen accepteerden ze niet. Toch nog een 5e keer gegaan. De situatie weer uitgelegd en toen konden we ons opeens wel inschrijven. No problemo, just pay in cash zei de mevrouw achter de balie. Snap nog steeds niet waarom het die andere keren niet lukte maar.... dat kon me niet meer schelen. We mochten gaan fitnessen. De fitness is heel uitgebreid. Zit ook een zwembad bij. Helaas is een badmuts verplicht dus die moeten we nog ergens gaan kopen.

Maargoed terug naar maandag. Eerst dus gaan fitnessen en toen Sem halen. Sem was al aangekomen en stond 5 min op ons te wachten. Toen we in het metrostation liepen met zn 3en schopte er uit het niets een kerel tegen de koffer van Sem op. Ik had eerst niks in de gaten, maar Bart draaide zich om en was stomverbaasd waarom die kerel nu opeens tegen de koffer van Sem moest aanschoppen. De kerel had een muts en een zonnebril op en kwam nogal dreigend over. Opeens begon Bart keihard te lachen en naar de kerel toe te rennen. Ik had nog steeds niks in de gaten. Toen ook Sem begon te lachen zag ik het. De kerel was Luc, een vriend van ons!! Ze waren met z'n 2en gekomen, wij dachten dat alleen Sem zou komen. Een goed verborgen gehouden verrassing. Echt heel leuk, want wij waren er vanuit gegaan dat alleen Sem zou komen.

Dezelfde avond nog lekker gekookt. Opeens zaten we met 5 man aan de keukentafel! Van 1 huisgenoot (elkaar) naar 5 (Ik Bart Sem Luc en Janne). Even wennen maar super super gezellig. Foto's volgen.

Maandagavond hebben we met z'n 5en getoept. De inzet was dat de verliezer de zee in moest duiken. Dit gaf natuurlijk een geweldige spanning. Echt veel gelachen. We waren klaar omstreeks 4:00. Luc had verloren en moest een duik gaan nemen. Buiten was het 8 graden en de watertemperatuur was 12 graden. Bart is met hem mee de zee in gesprongen.

Dinsdagmiddag hadden Bart en ik spaans cursus. Savonds hebben we gezellig samen gegeten (Luc en Sem hadden voor ons gekookt) en erna zijn we even de stad in geweest.

Gisteren hebben we Sem en Luc cultuur laten snuiven. Sagrada Familia, Parc Guel, placa catalunya, de ramblas en de grootste versmarkt van Europa hebben ze gezien. Veel gezien en heel veel gelopen. Savonds zijn we lekker gaan uit -eten, en erna zijn we op stap gegaan. Was een mooi feestje.

Vandaag goed uitgeslapen en om half 2 ontbeten met sjpek & ei. Bart en ik hadden het smiddags weer spaans cursus en Luc en Sem moesten weer gaan. Waren een paar superdagen. Veel gelachen en geawhoert. Heel gezellig.

De spaans cursus gaat tot nu toe goed. We zijn met een kleine groep (15 man) en de lerares is super enthousiast. Krijgen zelfs huiswerk op dus dat spaans moet wel goed komen!! Verder stelt school nog niet zoveel voor. Dat zal iets veranderen als de seminars (werkgroepen) beginnen over 2 weken.

Nu zit ik kapot op de bank. Toch wel moe nu van alle late avonden. Vanavond na het koken samen met Bart gepoetst, en nu lekker niks doen. Even orde op zaken stellen. En op tijd naar bed. Feesten is voorlopig even afgelopen want we moeten allebei voor volgende week vrijdag onze bachelor thesis inleveren in Maastricht. Hier moet nog heel veel aan gebeuren. Worden lange dagen, maar dat zal nu wel moeten. Ik kan zelf altijd goed werken als er wat meer druk op zit (ik heb lang de tijd gehad, maar nu moet het ECHT). En we moeten er allebei aan werken dus dat motiveert ook. Elke dag er goed aan werken en een beetje normaal leven, dan komt dat wel goed. Ik heb gisteren de tentamens van december terug gekregen en die waren allebei positief. Alleen de thesis nog en dan ben ik in Maastricht helemaal klaar. Muy Bien!!!

De foto's volgen!

Salut!

Thijs



  • 17 Januari 2014 - 00:26

    Geert:

    Super Thijs en Bart. Thesis moet lukken!!!!

  • 17 Januari 2014 - 08:07

    Hella:

    Ja heren het kan niet alleen maar gezellig zijn he. Maar ik gun het jullie van harte. Fijn Thijs dat de laatste toetsen in Maastricht goed afgesloten zijn. Nu nog even de puntjes op de i. Succes heren.
    Lieve groetjes Hella xxx

  • 17 Januari 2014 - 19:26

    Marietgerits:

    Och wat weer een leuk verhaal Thijs.
    Wat hebben jullie toch leuke liece vrienden.Fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad, maar net wat Hella al zei, effe de weer de puntjes op de i zettten,
    Veel liefs voor jullie, van ons allemaal.xxx

  • 19 Januari 2014 - 10:49

    Saskia:

    Ja,ik sluit mij helemaal aan ,ik krijg een goede indruk van jou gezellig leventje en inderdaad wie kan feesten kan oo kwerken,alletwee is wel aan jou toe besteed.
    Fijn dat je de tentamens positief had afgesloten omdat ik van moederlief hoorde dat het nog wel spannend .
    e was.Met emmely afgesproken dat wij met zin tweeen of evt drieen ,alletwee oude,en ook wat oudere collega,s,tussen dinsdag -donderdag,naar jou toekomen.\wij slapen natuurlijk in een hotel en spreken wel wat af.Nog een geluk Emmely spreeekt vloeiend spaans,dus evt problemen kunnen dan nog worden opgelost,
    liefs ssaskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 4242

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 30 Juni 2014

Erasmus Barcelona

Landen bezocht: