operaçion desatascador - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Thijs Janssen - WaarBenJij.nu operaçion desatascador - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Thijs Janssen - WaarBenJij.nu

operaçion desatascador

Blijf op de hoogte en volg Thijs

26 Januari 2014 | Spanje, Barcelona

Hoi allemaal,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn thesis ingeleverd! Toch een hele week flink eraan gewerkt, verder niks gedaan eigenlijk. Wel naar school geweest en gaan fitnessen en rennen, maar verder helemaal niks gedaan. Wel ben ik nog naar de kapper geweest. Toch wel een beetje spannend om de 1e keer hier naar de kapper te gaan. Ik had gehoopt dat de kapster engels zou spreken maar dit was niet het geval. Maar het is goed gelukt, al zeg ik het zelf. Met houterig spaans me toch nog wel een beetje kunnen verwoorden. En ik had een foto van mezelf laten zien, hoe ik mijn haren graag wilde. Dat hielp ook. De kapster is wel 45 minuten met me bezig geweest omdat de tondeuse leeg was. Dus moest ze alles met de schaar doen. Maar wel vakwerk geleverd. Kostte me 7,-. Prima dus!!
Ik las vandaag dat het in Nederland gesneeuwd heeft. Maar dan wel in het noorden zover ik begrepen heb. Hier is het weer redelijk. Afgelopen 2 weken heeft het vaak geregend, en er zijn ook dagen geweest dat het echt koud was. En dan ook weer een dag ertussen dat het zonnetje schijnt en lekker warm is. Vanalles wat een beetje.

Vrijdagavond zijn we naar de film geweest. Is een bioscoop hier redelijk dichtbij waar ze de films origineel afspelen (meestal is in spanje een voice-over, dus dan is alles in het spaans). Was leuk. Voor dit weekend hadden we ons ingeschreven voor het ‘integration-weekend’ van ESN. Dit was een 2daags tripje naar Lleida, een catalaanse stad. We hadden jammer genoeg niet op tijd betaald, dus we konden niet mee uiteindelijk. Alle plaatsen waren vergeven. Onze huisgenoot is wel mee. Komt vanavond weer thuis.

Toen we vrijdagavond thuiskwamen van de film was de wc verstopt. Waarschijnlijk is er een Finse boodschap blijven hangen want er was nog niks aan de hand toen wij weggingen. De avond zelf er niks aan gedaan (misschien lost het zich vanzelf wel op ). Zaterdag was de situatie helaas nog onveranderd. Op naar de carrefour om een ‘desatascador’ te kopen, oftewel een ontstopper. Ik moet zeggen dat het in het spaans toch wat sjieker klinkt, ‘desatascador’. Ik zou eerder aan een visgerecht denken dan een ontstopper als ik de naam hoor. Maargoed, op zoek gegaan naar een mooie ontstopper want het gerecht in de wc moest er toch uit. Gelukkig snel gevonden (ja, de carrefour begint te wennen). Thuis heb ik met Bart eerlijk gestreden om wie de klus mocht gaan klaren. We hebben erom getoept. Bart verloor, dus hij was commandant van operaçion desatascador. Bart heeft zich vol goede moed bovenop de toilet gestort, en zitten ploppen als een loodgieter, maar het hielp helaas niks. Toilet was nog steeds verstopt. Onze huisbaas maar een berichtje gestuurd over hoe het nu verder moest. Geen antwoord gekregen, dus maar even naar het winkelcentrum om te plassen. Meteen wat inkopen gedaan voor ons appartement. Nieuw douchegordijn, 2 kussentjes voor op de bank, nieuwe glazen en een nieuwe pan. Vooral de pan was hard nodig. We hebben 3 inductieplaten om op te koken, en maar 1 goede redelijk grote pan. Om voor 3 man te koken is dit toch wel lastig.

Eenmaal terug van ons urinuttige bezoek aan het winkelcentrum zag ik dat ik een berichtje terug had van onze huisbaas. Hij raadde me aan chemische vloeistof te kopen, speciaal voor te onstoppen. Dus maar op naar de schlecker. Gelukkig hielp dit meteen. Weer wat geleerd!

Gisteravond op stap geweest naar een wat sjiekere club aan het strand. Was een leuke tent met goede muziek. Als je je via internet inschrijft voor de ‘guestlist’, dan kom je voor 02:00 gratis binnen. Drankjes zijn belachelijk duur. Ik heb gisteren (bij hoge uitzondering) 1 drankje gekocht in de club. 10 euro kostte me dat. Kan ik 1,5 keer voor naar de kapper!!
Volgende week beginnen de seminars en moeten we wat meer voor school gaan doen. Volgende week zondag komt mijn zusje Pauline me opzoeken. Zaterdag is het 1 februari en dat betekent dat we van kamer gaan wisselen. Dan heb ik de grote kamer (dus Pauline heeft het goede moment uitgezocht, want we gaan dan ook meteen alles poetsen!). Pauline blijft van 2-6 februari. Op 6 februari komt Senna. Senna blijft tot 9 februari. Een hele week lang dus gezellig bezoek.

Ik heb het voornemen om 16 februari de halve marathon van Barcelona te gaan rennen (mits het goed blijft gaan met mijn knie).

Bedankt voor jullie reacties de vorige keer, leuk om te lezen. Als jullie vragen hebben, stel ze dan gerust!!

Adios!

Thijs.




  • 26 Januari 2014 - 19:28

    Mutti:

    Hoi lieve Thijs,


    Wederom een leuk verhaal om te lezen.Zo te horen zijn jullie al aardig ingeburgerd daar in Barcelona, alleen het weer moet wat beter worden, maar dat gaat ook wel gebeuren
    Leuk dat jullie binnenkort vrouwelijk gezelschap krijgen, benieuwd wat ze er van vinden.
    Veel liefs en dikke kus van mij. Xxx

  • 26 Januari 2014 - 23:27

    Geert:

    Weer een heel leuk verslag. Vooral urinuttig mag voor mij op de nominatie voor woord van 2014.
    Liefs

  • 27 Januari 2014 - 09:05

    Hella:

    Zo dus jullie toepen om de leukste klusjes. Maar weer een lesje geleerd en eerst de makkelijkste weg kiezen. Ontstopper erin gooien. Fijn dat Thijs de vuurdoop bij de kapper heeft doorstaan. Leuk dat er bezoek komt. Hou het gezellig daar en lieve groetjes van Mutti 2

  • 27 Januari 2014 - 18:45

    Saskia Webbers:

    Hoi Thijs,
    ook benioeuwd of de andere 2 vrouwen jouw haar ook leuk gaan vinden en een hele gezellige week gewenst met de meidenLiefs saskia
    nbik zalop de tv kijken naar een snelle bingelse jongen met korte stekels,
    als de knie jou niet in de steek laat wordt dit natuurlijk weer een snelle tijd

  • 28 Januari 2014 - 23:23

    Jan:

    Normaal willen jullie niet eens mee toepen, dan mag pa dit soort klusjes opknappen. Heb ik ook weer wat geleerd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thijs

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 4251

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 30 Juni 2014

Erasmus Barcelona

Landen bezocht: